آموزش ایجاد هایلایت در اینستاگرام
نوشته شده توسط : ساحل

استوری اینستاگرام تقریباً پر کاربردترین ابزار این شبکه اجتماعی است که کاربران می‌توانند تصاویر یا ویدئوهای کوتاه خود را با فالوورهای خویش به اشتراک بگذارند؛ اما مشکلی که در استوری اینستاگرام هستی دارد، محدودیت زمانی آن است! یعنی کاربران فقط الی ۲۴ ساعت پس از انتشار استوری می‌توانند آن را ببینند و پس از آن به استوری شما دسترسی ندارند. گاهی اوقات استوری‌ها آن‌قدر جذاب هستند که کاربران به تعقیب راه‌حلی برای نمایش ابدیت آن‌ها در صفحه خود هستند که این امکان تا چند ماه قبل هستی نداشت. در بروزرسانی‌های اخیر، اینستاگرام قابلیتی به نام هایلایت اینستاگرام ایجاد کرد که با به کارگیری آن می‌توانید استوری‌های خویش را برای همیشه به کاربران نمایش دهید. مخصوصاً اگر مدیریت کسب‌وکاری را برعهده دارید، بی گمان می‌دانید که برخی استوری‌ها اهمیت بیشتری دارند و می‌توانند کاربران صفحه را ارشاد کنند؛ مثلاً می‌توانید در باره روش‌های حمایت خود کاربران را به کمک استوری‌ها کمک کنید اما اگر این استوری تنها ۲۴ ساعت در دسترس کاربران باشد، بسیاری از کاربران نمی‌توانند از روش‌های حمایت شما مطلع شوند. هایلایت اینستاگرام به شما کمک می‌کند لغایت بتوانید روش‌های حمایت را برای دائم در صفحه خویش درج کنید و کاربران به آن دسترسی داشته باشند. در این نوشتار منظور داریم به تعلیم هایلایت اینستاگرام بپردازیم لغایت بتوانید استوری‌های خود را به جای ۲۴ ساعت، برای همیشه در گزین کردن کاربران قرار دهید. اگر آماده‌اید، در ادامه ما را در آموزش استفاده از هایلایت اینستاگرام همراهی کنید!

چگونه از هایلایت اینستاگرام کاربرد کنیم؟

ایجاد هایلایت اینستاگرام و اهمیت آن برای کسب‌وکارهای اینترنتی
اگر از افرادی هستید که از استوری اینستاگرام بهره‌گیری می‌کنید، حتماً می‌دانید که برخی استوری‌ها ارزش زیادی دارند و دوست دارید آن‌ها را برای همیشه در صفحه خویش نگه دارید! هایلایت اینستاگرام قابلیتی است که با به کارگیری آن می‌توانید استوری‌های خود را برای همیشه در صفحه خویش نگه دارید. فرض کنید از اینستاگرام برای بازاریابی کسب‌وکار خویش کاربرد می‌کنید و قطعاً استفاده شما از استوری زیادی است؛ برخی از این استوری‌ها آموزش‌هایی هستند که به کاربران می‌دهید یا پاسخ‌هایی که به سوالات آن‌ها داده‌اید را شامل می‌شوند. اگر موافق هستید، با یک نمونه کاربردی این مسئله را روشن‌تر بیان کنیم؛ مثلاً صفحه‌ای را در عقیده بگیرید که قصد دارد طی ۳۰ روز، ۳۰ استوری از بازاریابی اینستاگرام منتشر کند ولی نمی‌خواهد این آموزش‌ها از دسترس کاربران بیرون شوند! برای این مسئله بس است یک هایلایت با نام بازاریابی اینستاگرام برپایی کند و این ۳۰ استوری را در آن قرار دهد! بنابراین هایلایت اینستاگرام برای کسب‌وهای مختلف اهمیت زیادی دارد و به راحتی می‌توانید با یک عنوان مناسب، چندین استوری را به هایلایت خود اضافه کنید. اگر نمی‌دانید چگونه می‌توانید هایلایت اینستاگرام ایجاد کنید، در تقسیم بعدی با ما و ۴ مرحله ایجاد هایلایت اینستاگرام به اتفاق ما باشید.


ایجاد هایلایت اینستاگرام و پیمان دادن استوری‌ها در آن
برای ایجاد هایلایت اینستاگرام، پیش درآمد باید استوری خویش را منتشر کنید! در حالت کلی ۴ مرحله برای برپایی هایلایت اینستاگرام وجود دارد که در پیوسته به بررسی آن‌ها می‌پردازیم:

استوری‌های موردنظر را برای قرار گرفتن در هایلایت برگزیدن کنید!
هایلایت اینستاگرام باید از استوری‌های منتشر شده در صفحه اینستاگرام برپایی شود! این مسئله به این معنی است که اگر بخواهید یک تصویر از گالری موبایل خود را به هایلایت اضافه کنید، نخست باید آن را استوری کرده الی بتوانید آن را به هایلایت خود اضافه کنید. برای برپایی هایلایت اینستاگرام بس است وارد پروفایل خود شوید:

چگونه از هایلایت اینستاگرام استفاده کنیم؟

در این بخش، هایلایت‌های شما قابل تماشا است؛ اگر تا کنون هایلایتی ایجاد نکرده باشید، این دسته به صورت خاکستری درون خالی دیده می‌شود ولی اگر هایلایتی برپایی کرده باشید، در این بخش دیده می‌شود. برای ایجاد هایلایت بر روی آیکن اضافه کردن هایلایت ( علامت + در سمت چپ بخش هایلایت) کلیک کنید تا وارد صفحه بعد شوید:

 

در این تقسیم باید استوری‌های موردنظر را از تقسیم استوری‌های صفحه اینستاگرام خود اضافه کنید. برای این کار بس است تصاویر موردنظر خود را انتخاب کنید و بر روی Next کلیک کنید. اکنون استوری‌های موردنظر شما به هایلایت اینستاگرام اضافه شده است و به راحتی می‌توانید آن را در تقسیم پروفایل خود ببینید. الان هر کاربری که وارد صفحه پروفایل شما شود، می‌توانید هایلایت برپایی شده را ببیند؛ در ضمن لازم است بدانید این هایلایت برای همش در دسترس کاربران است ولی اگر بخواهید می‌توانید آن را حذف کنید.

چگونه استوری‌های پرکار خویش را به هایلایت اضافه کنیم؟
اگر به تازگی یک استوری در اینستاگرام منتشر کرده‌اید و هنوز ۲۴ ساعت از سررسید انتشار آن نگذشته است، کافی است وارد آن استوری شوید. در تصویر بالا، با کلیک بر روی گزینه Highlights می‌توانید آن را به هایلایت موردنظر خود اضافه کنید. پروا داشته باشید که باید نام یک هایلایت را برای اضافه شدن استوری به آن برگزیدن کنید تا استوری شما به هایلایت اضافه شود.

اسمی برای هایلایت خویش انتخاب کنید!
کاربرانی که وارد صفحه پروفایل شما می‌شوند، هایلایت‌های شما را می‌بینند. اگر اسمی برای هایلایت خویش گزینش نکرده باشید، کاربران آن را با اسم Highlights می‌بینند اما اگر می‌خواهید آن را با اسم دلخواه شما ببینند، باید اسمی برای آن برگزیدن کنید. برای این کار کافی است بعد از کلیک بر روی Next در بخش قبلی، اسمی را برای هایلایت اینستاگرام خویش گزینش کنید:

 

شما می‌توانید الی ۱۶ حرف برای نام هایلایت خود بنویسید. پیشنهاد می‌کنم یک نام اختصار و جذاب برای هایلایت خود گزینش کنید؛ البته اگر منظور دارید آموزشی در مقوله کسب‌وکارتان (مانند روش‌های حمایت کاربران) به کاربران ارائه کنید، مفهوم آن را باید کاملاً ساده به کاربران برسانید.
اگر اینستاگرام خود را به جدیدترین نسخه موجود آپدیت کرده باشید، حتما با گزینه جدیدی با عنوان Highlights برای استوری‌ها روبرو شده‌اید. اما هایلایت استوری در اینستاگرام چیست و چگونه می‌توان متعلق به استفاده کرد؟ در پیوستگی مطلب به اتفاق ما باشید.

هایلایت به شما این امکان را می‌دهد که بعد از گذشت مدت موعد 24 ساعت از زمان پست شدن استوری، آن را در اینستاگرام خود نگه‌داری کنید لغایت هم برای فالوورها و هم برای شما امکان دسترسی به آن وجود داشته باشد.

در واقع با هایلایت کردن استوری خود در اینستاگرام، در صفحه پروفایل‌تان بخش جدیدی برای قرارگیری استوری‌های هایلایت شده شما ایجاد می‌شود و کاربران متعلق به شیوه می‌توانند استوری شما را مشاهده کنند. دقت کنید که استوری هایلایت شده شما تنها در صفحه پروفایل خودتان ذخیره می‌شود و پس از گذشت موعد 24 ساعت از پست شدن آن، در نوار استوری‌ها قابل نگریستن نخواهد بود.

علاوه بر این‌ها هنگامی که استوری را هایلایت می‌کنید، حتی بعد از پاک کردن آن از این بخش، می‌توانید از راه منوی پست‌های بایگانی شده به آن‌ دسترسی داشته باشید.

اما برای هایلایت کردن استوری خویش مراحل زیر را به‌ترتیب طی کنید:

استوری خود را مشابه همیشه در اینستاگرام پست کنید.
استوری پست شده خود را باز کنید و در بخش پایینی بر روی گزینه Highlight کلیک کنید. این گزینه با یک آیکون قلب مشخص شده است.


برای استوری هایلایت شده خویش یک نام قرار دهید. این اسم زیر استوری در صفحه حساب کاربری‌تان قرار خواهد گرفت.
بر روی Add کلیک کنید لغایت استوری‌تان هایلایت شود.


به این چهره با وارد شدن به صفحه پروفایل خود، استوری هایلایت شده‌تان را نگریستن خواهید کرد.

 

در صورتی که بخواهید استوری هایلایت شده را پاک کنید، انگشت‌تان را بر روی آن نگه داشته و گزینه Delete Highlight را انتخاب نمایید. دقت کنید پس از حذف هایلایت، استوری مورد عقیده همچنان در تقسیم پست‌های بایگانی شده فقط بدست خودتان، قابل دسترس خواهد بود.





:: بازدید از این مطلب : 102
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 19 خرداد 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: